Tranziția coerentă

Iată descrierea tehnicii prin care îți poți schimba starea cu ajutorul coerenței inimii, trecând de la o stare care ne provoacă disconfort la o stare pozitivă sau cel puțin neutră.

  1. Analizează

Așează-te într-un loc liniștit, așteaptă câteva secunde sa te adaptezi cu poziția și să îți aduni gândurile. Identifică starea care te preocupă (neliniște, îngrijorare, furie, agitație, deprimare, frustrare, anxietate, etc) si apoi identifică și alege conștient o stare opusă cu care ai vrea sa o înlocuiești (calm, confort, încredere, etc).

Dacă starea opusă ți se pare prea departe de ceea ce trăiești în momentul respectiv poți alege termenul de stare neutră sau detașare. Detașarea nu este tot una cu nepăsare, ci semnifică faptul că nu suferi sau nu îți este afectată funcționalitatea, nu te pierzi, păstrându-ți resursele și concentrarea la îndemână

  1. Conștientizează și alege

Afirmă în gând și conștientizează, sub forma de ACCEPTARE o afirmație ca aceasta: "E posibil să am stări de ___ din cauza unor lucruri care nu îmi convin. Pentru binele meu aleg să înlocuiesc ___ cu ----".

Poți adapta aceasta afirmație în așa fel încât sa semene cât mai mult cu ce simți și cu felul tău de a te exprima. Important este momentul de conștientizare urmat de o alegere voluntară.

  1. Coerența

Începe respirația inimii focalizând atenția in mijlocul pieptului și după 3-6 cicluri de respirație (în funcție de ce simți), continuând același ritm, inspiră și umple-ți inima cu starea nou aleasă. Poate fi de ajutor să îi dai o culoare sau o textura in imaginația ta și să vizualizezi cum intră prin zona inimii umplând tot pieptul în timpul inspirului. Poți repeta la fiecare inspir: "Inspir ---- ” (de exemplu calm), iar dacă nu te deranjează, la fiecare expir poți repeta "Eliberez ___” (de exemplu agitația).

E posibil ca partea cu expirarea disconfortului sa te agite dar e posibil si sa te liniștească, experimentează ambele variante urmărind pe monitorul senzorului de coerență sau simțind în interior cum reacționezi mai bine. Unii oameni simt disconfortul deja in momentul in care rostesc cuvântul care îl definește , iar alții se pot elibera mai bine dacă îl conștientizează ieșind din corp. Continuă cu varianta care îți oferă rezultate optime timp de 5 minute sau căt îți face bine, asumându-ți in mod autentic responsabilitatea pentru ceea ce faci, ia-o ca o datorie fata de sine. Starea ta este alegerea ta.

  1. Multumește

La final alege un lucru pentru care poți fi recunoscător în acel moment (orice îți amintești și îți produce o stare bună, poți fi recunoscător chiar pentru starea pe care ai obținut-o in timpul exercițiului) și exprimă-ți în mod autentic recunoștința, afirmă în gând o formulă de mulțumire (ar fi bine să conțină cuvântul "mulțumesc" sau "sunt recunoscător pentru").

 

După ce te familiarizezi cu această tehnică o poți aplica la orice care nu îți convine, poți face tranziția de la orice stare la alta, important este sa le definești în prima etapă prin cuvinte clare, relevante.

Atunci când ajungi sa o stăpânești bine îți propun să o continui cu o secvență de emisie coerentă, în care după ce ai stabilizat în tine noua stare confortabilă, regenerantă, vei începe să o emiți în jur. Este un act de responsabilitate sa alimentăm câmpul energetic din jurul nostru cu senzații pozitive. Atunci când reușim acest lucru se schimbă multe in jurul nostru, de multe ori surprinzător.